A PR Cikk hatékonysága

A linképítést sokféle módon lehet csinálni: kerülhetnek hivatkozások linkfarmokra, kereshetünk linkcsere-partnereket, de a legjobb mégis a PR cikk, ha önmagában is értékes tartalmat tudunk adni egy másik oldal célcsoportjának. Nézzük, hogyan érdemes belevágni!

Kezdjük az elején: mi is az a PR-cikk?

A Wikipédia definíciója szerint ezek „a szervezettől a sajtó felé közvetített, hírértékűvé formált üzenetekből születnek.” Klasszikus értelemben ezek olyan cikkek, amelyek online vagy offline újságban jelennek meg, de ma már ide számíthatjuk a nem-sajtótermékbeli megjelenést is, például, ha vendégposztot helyezünk el egy partner oldalán. 

A PR-cikk 2 szempontból is hasznos:

  1. publikálásával új célközönséget érhetünk el, és 
  2. ha megfelelően értékes oldalon helyezzük el a cikket (nem megfeledkezve az oldalunkra mutató hivatkozásokról!), akkor a keresőben is jobb helyre ugrik az oldalunk.

Linképítés szakértőként mindkettő fontos.

Milyen a jó PR-cikk?

Akár abban reménykedünk, hogy a választott médium ingyen, magától teszi fel az anyagunkat, akár fizetünk érte, minden esetben fontos, hogy a PR cikk jól megírt, érdekes és olvasmányos legyen. Ez fontos lesz a leendő olvasóknak és fontos lesz a google számára is, hiszen utóbbi szintén figyelembe veszi egy anyag népszerűségét.

Érdemes ezért profi SEO-szövegírót megbízni a feladattal, aki a megfelelő szakmai minőség mellett a keresőoptimalizálási szempontokat is figyelembe veszi.

Már a témaválasztásnál találd ki, hogy mi a célod vele: csak azt akarod, hogy elolvassák az emberek, vagy kattintsanak is az oldaladra? (SEO szempontból evidens, hogy az utóbbi elengedhetetlen). És ha átkattintottak, mit csináljanak? Feliratkozás, ajánlatkérés, vásárlás – ezek a leggyakoribb célok, de érdemes néha olyan apróbb dolgokra is kihegyezni a PR-cikket, mint hogy elolvastasd a bemutatkozó oldalt, vagy bemutasd a szolgáltatásaidat.

Ne feledkezz meg a célcsoportról sem: most nem a saját követőidhez kommunikálsz, hanem olyan közönséghez szólsz, akik még nem ismernek téged. Válassz olyan témát a vállalkozásodon belül, ami a teljesen újaknak is érdekes lehet, a stílusnál pedig vedd figyelembe a befogadó oldal hangnemét.

Hova viszed a látogatót?

Linképítés szempontjából alap, hogy lesz link a kihelyezett PR-cikkben. De hova mutasson ez a link?

Alapszabály, hogy a főoldalra nem terelünk látogatót, hiszen ott könnyű elveszni az információkban. A legjobb az, ha a cikk saját landing (érkező) oldalt kap, a második legjobb megoldás pedig az, ha az írás témájának megfelelő oldalra viszed az olvasót. Ha például egy termékről írtál, akkor mutasd meg, hol lehet megvásárolni, ha a céget méltattad, akkor a Rólunk vagy a Kapcsolat oldalak lesznek a nyerők, ha a szakmai tudásodat szeretnéd megcsillogtatni, akkor küldheted a blog/cikkek oldalra.

…És végül, de nem utolsósorban…

…ne feledkezz meg a kulcsszóról sem:) Evidens, de mégis előfordul, hogy miközben az ember a tökéletesen izgalmas, olvasmányos cikket írja, magával ragadja az ihlet, és megfeledkezik a technikai részletekről. Ugye mondani sem kell, hogy egy SEO-célú PR-cikknél ez súlyos hiba lenne?

Keress meg minket, és segítünk a linképítésben – kiváló minőségű PR-cikkekkel!

Egy jó hozzászólás jó lenne

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük