Linképítés tippek az alapoktól – hogyan vágj bele?

Linképítés tippek az alapoktól – hogyan vágj bele?

Már többször is írtunk arról, hogy a linképítés az egyik leghatékonyabb és leglátványosabb SEO eszköz, arról viszont még nem meséltünk, hogy az egyik legegyszerűbb is. Néhány alapvető info beszerzésével már akár holnap el tudod kezdeni te is. Mutatjuk, mi a teendőd!

Mi az a linképítés?

Gyorsan ismételjük át az alapokat: a linképítés a Wikipédia szerint: „A linképítés keresőoptimalizálási (SEO, Search Engine Optimalization) részfolyamat, melynek célja, hogy az adott weboldalra minél több és erősebb külső hivatkozás vezessen, ezáltal a weboldal látogatottsága – és az adott szolgáltatás iránt érdeklődők, azt igénybe vevők száma – növekedjék.” Vagyis a linképítés során annyi a teendőd, hogy más oldalakon hivatkozásokat helyezel el, amik a saját oldaladra mutatnak, ezáltal megnöveled a látogatottságodat. 

Kevesen gondolnak bele, de a linképítés 3x hatással bír:

  1. A Google figyelembe veszi az ajánlást, előrébb kerülsz a keresőben és több látogatód lehet
  2. A kiinduló oldalon is átkattintanak az emberek, vagyis innen is több látogatód lesz
  3. Az átkattintásoknak és a megnövekedett forgalomnak köszönhetően a Google látja, hogy az olvasóknak tetszett, amit láttak, és még jobb helyen fog feljönni az oldalad.

Linképítés tippek kezdőknek

A linképítés első ránézésre pofonegyszerű feladat, megannyi linkfarm és gyűjtőoldal létezik, ahova bárki kiteheti a linkjét. Óva intenénk azonban attól, hogy ezekre nagy mennyiségű hivatkozást helyezz el: ezek az oldalak általában nem rendelkeznek jó minősítéssel, sőt, egy részük kifejezetten „webspam“ minősítést kapott, vagyis negatív fényben tünteti fel az oldalad, ha onnan vezet át link. Ráadásul viszonylag kevés élő ember böngészi őket, így a befektetett munka általában nem térül meg. Ez alól egyetlen kivétel van: ha a vállalkozásodban jelenleg még kevés a teendő, rengeteg szabadidőd van, és nem drág az időd, akkor hajrá, vágj bele! Csak arra figyelj, hogy ne helyezz el egyszerre túl sok linket, illetve hogy az oldalak minősítése a lehető legjobb legyen.

Ha igazán profin akarod csinálni, akkor releváns és jó minősítésű oldalakat keress fel, és ezeken helyezz el linkeket. De ez nem csupán egy hivatkozás lehet: érdemes megegyezni az oldal tulajdonoságval, és vendégblogot, vagy PR cikket írni. Ez persze általában sokkal több munkával jár, és előfordulhat, hogy fizetned is kell érte, de megéri, mert sokkal hasznosabb lesz, mint egy hivatkozás egy gyűjteményben!

Az oldalak hitelességét itt tudod ellenőrizni: https://moz.com/link-explorer

A legegyszerűbb linképítési tipp

Tudtad, hogy ha egy oldalon kommentelsz, akkor a legtöbb esetben a neved mellett a honlapodat is megadhatod? Ez az egyik legegyszerűbb linképítési tipp, ráadásul – a vendégblogokhoz és PR cikkekhez hasonlóan – többszörös hatást érsz el vele. Egy releváns oldalon az építő, segítő jellegű hozzászólásod nem csupán az átkattintások számát növelheti meg, de a te szakértői státuszodat is erősíti, és többen fognak megismerni. Minél aktívabb vagy, annál jobb eredményeket érsz el. Ha igazán lelkes kommentelő vagy, és valóban hasznos hozzászólásokat írsz, akkor könnyen jó kapcsolatot alakíthatsz ki a felület tulajdonosával, és a vendégblog is szóba jöhet.

Fontos észben tartani, hogy ha ezt a módszert választod, legyél korrekt és udvarias! A konkurencia oldalán a saját termékedet reklámozni nem csupán etikátlan, de még visszatetsző is, így könnyen az ellenkező hatást érheted el vele.

Sikeres linképítést kívánunk!

Melyik a legjobb linképítő felület PR cikknek?

A PR Cikk hatékonysága

A linképítést sokféle módon lehet csinálni: kerülhetnek hivatkozások linkfarmokra, kereshetünk linkcsere-partnereket, de a legjobb mégis a PR cikk, ha önmagában is értékes tartalmat tudunk adni egy másik oldal célcsoportjának. Nézzük, hogyan érdemes belevágni!

Kezdjük az elején: mi is az a PR-cikk?

A Wikipédia definíciója szerint ezek „a szervezettől a sajtó felé közvetített, hírértékűvé formált üzenetekből születnek.” Klasszikus értelemben ezek olyan cikkek, amelyek online vagy offline újságban jelennek meg, de ma már ide számíthatjuk a nem-sajtótermékbeli megjelenést is, például, ha vendégposztot helyezünk el egy partner oldalán. 

A PR-cikk 2 szempontból is hasznos:

  1. publikálásával új célközönséget érhetünk el, és 
  2. ha megfelelően értékes oldalon helyezzük el a cikket (nem megfeledkezve az oldalunkra mutató hivatkozásokról!), akkor a keresőben is jobb helyre ugrik az oldalunk.

Linképítés szakértőként mindkettő fontos.

Milyen a jó PR-cikk?

Akár abban reménykedünk, hogy a választott médium ingyen, magától teszi fel az anyagunkat, akár fizetünk érte, minden esetben fontos, hogy a PR cikk jól megírt, érdekes és olvasmányos legyen. Ez fontos lesz a leendő olvasóknak és fontos lesz a google számára is, hiszen utóbbi szintén figyelembe veszi egy anyag népszerűségét.

Érdemes ezért profi SEO-szövegírót megbízni a feladattal, aki a megfelelő szakmai minőség mellett a keresőoptimalizálási szempontokat is figyelembe veszi.

Már a témaválasztásnál találd ki, hogy mi a célod vele: csak azt akarod, hogy elolvassák az emberek, vagy kattintsanak is az oldaladra? (SEO szempontból evidens, hogy az utóbbi elengedhetetlen). És ha átkattintottak, mit csináljanak? Feliratkozás, ajánlatkérés, vásárlás – ezek a leggyakoribb célok, de érdemes néha olyan apróbb dolgokra is kihegyezni a PR-cikket, mint hogy elolvastasd a bemutatkozó oldalt, vagy bemutasd a szolgáltatásaidat.

Ne feledkezz meg a célcsoportról sem: most nem a saját követőidhez kommunikálsz, hanem olyan közönséghez szólsz, akik még nem ismernek téged. Válassz olyan témát a vállalkozásodon belül, ami a teljesen újaknak is érdekes lehet, a stílusnál pedig vedd figyelembe a befogadó oldal hangnemét.

Hova viszed a látogatót?

Linképítés szempontjából alap, hogy lesz link a kihelyezett PR-cikkben. De hova mutasson ez a link?

Alapszabály, hogy a főoldalra nem terelünk látogatót, hiszen ott könnyű elveszni az információkban. A legjobb az, ha a cikk saját landing (érkező) oldalt kap, a második legjobb megoldás pedig az, ha az írás témájának megfelelő oldalra viszed az olvasót. Ha például egy termékről írtál, akkor mutasd meg, hol lehet megvásárolni, ha a céget méltattad, akkor a Rólunk vagy a Kapcsolat oldalak lesznek a nyerők, ha a szakmai tudásodat szeretnéd megcsillogtatni, akkor küldheted a blog/cikkek oldalra.

…És végül, de nem utolsósorban…

…ne feledkezz meg a kulcsszóról sem:) Evidens, de mégis előfordul, hogy miközben az ember a tökéletesen izgalmas, olvasmányos cikket írja, magával ragadja az ihlet, és megfeledkezik a technikai részletekről. Ugye mondani sem kell, hogy egy SEO-célú PR-cikknél ez súlyos hiba lenne?

Keress meg minket, és segítünk a linképítésben – kiváló minőségű PR-cikkekkel!